Releasenyheter 2024-12-10
29 november, 2024Lansering av bankintegration, nya resultat- och balansrapporter för ICA, importförbättringar för ICA MinButik och automatisk avrundning på närvaro/-frånvarotidkoder till en…
SoftOne GO är ett ledande, komplett och flexibelt affärssystem, utvecklat med kundens behov i fokus. Systemet är ett modulbaserat, vilket innebär att du bara köper de delar du behöver och företaget kan enkelt börja växa tillsammans med systemet.
Oavsett vilken bransch du verkar inom är vår mångsidiga affärsplattform skräddarsydd för att möta dina unika behov och driva din framgång. Från hälsovård till finans, tillverkning till e-handel, vår lösning ger företag inom olika sektorer möjlighet att frodas i dagens konkurrensutsatta landskap. Med mer än 2000 kunder och över 30 års erfarenhet har vi byggt en gedigen branscherfarenhet.
SoftOne Group erbjuder olika tjänster med syfte att ge bästa möjliga support till dig som kund, oavsett om du är ny kund eller har använt vår affärsmiljö under en längre tid. Våra konsulter har lång erfarenhet av affärsprocesser och IT-system. Tjänsterna omfattar implementering, utbildning, förlängning av licenser till omfattande konsultarbete.
Tidigare har det endast visats ett semesteravtal på respektive anställd. Nu är det möjligt att se alla semesteravtal kopplade på respektive anställd om det avser samma datum eller saknar datum.
Numera har vi gjort tydligare stöd för förändring på behörigheter/roller
Detta visas som tidigare under Expandern Loggning inne på användare.
Numera framkommer ett varningsmeddelande när kontaktuppgifter saknar värde.
Den nya app-versionen finns vanligtvis tillgänglig måndagen efter webb-releasen. Det kan dock förekomma en fördröjning på någon dag från att vi släpper app-versionen till dess att den blir tillgänglig i App Store och Google Play.
Observera att uppdateringen behöver laddas ned manuellt om telefonen inte är inställd på automatisk uppdatering av nya app-versioner.
Tidigare har det inte funnits möjlighet att delegera attest via appen.
Numera finns den funktionen att nyttja.
Man kan skapa en ny delegering genom att söka användare eller anställd att delegera till.
Välja attestroll, sätta från och till datum och avsluta med att spara.
På Delegerings fliken kan man se aktuella och avbrutna delegeringar.
Man kan avbryta genom att klicka på ”Avbryt”.
Tidigare har det inte varit möjligt att lägga till schema på anställd utan tillhörighet.
Tidigare har det också varit vid registrering av nytt pass, att tillhörigheten varit förvald, den som är vald i kontoväljaren.
Numera är den tom vid registrering av nytt pass.
Inställningen finner man via:
Öppna ett tidavtal.
Därefter
Här ska det vara ibockad för att funktionen ska gälla.
Tidigare gick det endast att se det aktuella saldot, det vill säga aktuellt saldo för det datum man valt.
Numera har vi byggt stöd för frånvarohantering i scenarioplaneringen.
Man kan lägga frånvaro i scenario, när du lägger in frånvaron ser du att du är i scenarioplaneringen och i vilken.
Vi kan arbeta med frånvaron på samma sätt som i det aktiva schemat, vi kan välja att ersätta med ledigt pass eller en medarbetare som inte arbetar den dagen men som finns med i scenarioplaneringen.
Importsidorna för Kund- respektive Leverantörsbetalningar innehåller nu filter för tidsintervall. Det senast valda värdet i filtret sparas till nästa gång användaren navigerar till sidan.
I denna release har ett par förbättringar kring import av BGMAX-filer, dvs. kundinbetalningar, utförts:
Ovanstående innebär att matchningen av kundinbetalningar numera utgår från nedan prioritetsordning vid import av nämnt filformat:
Vi har infört en spärr mot att spara kundfakturor där det angivna bokföringsdatumet infaller i en stängd period. Syftet med detta är att uppmärksamma användaren på att antingen öppna upp den valda perioden eller att justera bokföringsdatumet till en öppen period för att undvika förhinder när fakturan ska överföras till verifikat.
Många kunder som arbetar med både service- och entreprenadjobb har efterfrågat en ordertyp som avser servicejobb. Vi har därför utökat ordertyperna med ett nytt alternativ benämnt ’Serviceorder’ och syftet är främst att kunna använda den nya typen som en filtreringsmöjlighet i orderlistan. Vid val av ’Serviceorder’ visas samma expandrar och fält som när den befintliga typen ’Projektorder’ används.
Nu finns det möjlighet att importera nettoprislistor från grossisten Storel.
Lansering av bankintegration, nya resultat- och balansrapporter för ICA, importförbättringar för ICA MinButik och automatisk avrundning på närvaro/-frånvarotidkoder till en…
Nu kan alla med behörighet sysadmin ta del av vår analysmodul.
Nu har vi infört en funktion som innebär att man kan scrolla i alla pdf-dokument som finns i högermenyn.
Schemaplaneringen: Veckoarbetstid inkluderar sekundära anställningar. Nu räknas tiden på avtal från sekundära anställningar till veckoarbetstiden i schemaplaneringen.
Det är nu möjligt att registrera tillägg (resa/utlägg) direkt från närvaroterminalen vid instämpling eller byte av konteringsnivå. Du kan dels…
Förtydligade push-notiser. Nu visas ämnesraden som ligger i GO-meddelande även i Push-notisen, så det tydligare framgår vad GO-meddelandet handlar om.
Nu finns det möjlighet att välja vilka tillägg (schematyper) som ska följa utförd tid för den anställde.
Närvaroterminal: Viktig information om äldre terminaler
Nu finns en ny inställning på Resa/Utlägg för att dölja dessa för anställd. Det kan t. ex. vara utlägg som…
Ekonomisk tillhörighet: Endast en huvudtillhörighet per datum
Ny funktionalitet i Softone GO. Arbetstidskonto är ett konto där arbetsgivaren enligt kollektivavtal skall avsätta ett belopp varje år som…
Funktionen - Stopp och/eller varning om passförfrågan skickas för tidigt finns nu även i Appen
I releasenyheterna finns viktig information om äldre terminaler.
Vi har infört en ny inställning för de företag som vill kunna stämma av ofakturerade intäkter per datum i Projektöversikten…
Numera är det möjligt att ange startdatum för när rapportering av löner ska ske i Skandia.
App: Det är numera möjligt att byta pass med medarbetare som inte tillhör den primära (standard) kategorin.
Nu tar SoftOne ett första steg i att uppdatera designen i GO. Detta är en förändring som kommer att ske…
Det finns nu stöd för chef att tilldela ekonomisk tillhörighet för inlåning/utlåning utanför attestroll
Det är nu möjligt att få en påminnelse till extern e-post när ett sjukfall passerat t. ex. 14 dagar för…
En utav nyheterna i den här releasen är utrymningslistan i appen
Nu är det möjligt att i anställdalistan visa anställda med en anställning framåt i tiden. Markera rutan "Visa kommande" för…
Båda expandrarna ’Vidarefakturera’ och ’Koppla mot projekt’ avser fördelning av en leverantörsfakturas kostnader. Med anledning av detta har vi nu…
Det finns en ny analys för din organisation. Du kan nu få ut valda fält från organisationen till en analysvy.…
Vi har nu tagit fram ett stöd för att kunna beräkna när det ska genereras mertid/övertid med automatik. Om en…
Vi har tagit fram en funktion för att masshantera vidarefakturering av leverantörsfakturor till nya ordrar. Funktionen återfinns...
I samband med att vi har lanserat en ny hemsida har vi påbörjat en uppdatering av gränssnittet i SoftOne GO.…
I den här veckans release har vi bland annat lagt till fler inställningar gällande utseendet i dagvyn och du kan…
I dagens release har vi förenklat anställningsflödet, vilket många av våra kunder efterfrågat. Vi har också gjort det enklare att…
Numera är det möjligt att ändra inställningar på flera lönearter samtidigt. Det finns kollektivavtal där man kan definiera det lägsta…
Alla som använder sig utav Svensk Handels anställningsbevis i SoftOne GO kommer nu få ta del av ett förslag till…