Ny design för bättre användarupplevelse
I den senaste versionen av appen SoftOne GO möts användaren av en ny genomgående layout och grafik med tightare design och modernare känsla. Både färgval och de tydliga menyikonerna känns igen från webbversionen av affärssystemet. Oavsett vilken modul som används är färger, ikoner, knappar och menyer uppdaterade – allt för att ge en bättre användarupplevelse.
Förbättrad kommunikationsstruktur med Mina Dokument
Ny funktionalitet kring Mina Dokument med en tydlig mappstuktur med bland annat personliga dokument. I webbversionen av GO har det sedan en tid tillbaka varit möjligt att gruppera filer i olika mappar på sidan Dokument (f.d. Filarkiv). Nu finns samma mappstruktur även tillgänglig i appen.
Förbättrade internkommunikationsmöjligheter med GO Mail
I GO Mail i appen kan man smidigt mejla enskilda medarbetare eller grupper inom företaget. Nu kan man även mejla länkar där bifogad länk i meddelandet öppnas i mobilens standardwebbläsare.
Utökat stöd för produktenheter
Möjligheten att se enheter direkt i appen syftar främst till att underlätta för de kunder som arbetar med enhetsomvandling. Det är tänkt att tydliggöra för användaren varför en ändring av försäljningspriset sker (omvandling från en enhet till en annan) när man har valt artikeln.
Vi arbetar även med en rad andra förbättringar och förenklingar av bland annat tidrapporteringen och attestfunktionen som kommer lanseras inom kort.
Se till att ladda ner den nya versionen av appen om du inte redan gjort det!
Vi har uppgraderat det grundläggande temat i Android-versionen av GO-appen. Från och med nu stödjer vi officiellt endast versioner från och med Android 5.0. Det nya temat innebär ett gränssnittslyft i alla dialoger, som exempelvis kalender, val av tid/timmar och informationsmeddelanden. Här är ett exempel på hur det nya temat ser ut.
SoftOnes Mobilapp för chef och anställd
Med den användarvänliga mobilappen får du ett enkelt och effektivt verktyg att kommunicera med för både chef och anställd. Med SoftOne GO Mobil kan du bland annat:
Som chef
- Godkänna ledighet
- Attestera tid
- Attestera leverantörsfakturor
- Justera schema
- Tilldela sökt ledigt pass
- Se anställdas tillgänglighet, närvarotablå och dagschema
- Skicka meddelanden
Som anställd
- Se eget och kollegors schema
- Ansöka om ledighet
- Planera och visa egen tillgänglighet
- Ställa sig i kö till lediga pass
- Se lönespecifikation
- Justera sin egen tid och anmäla frånvaro