[av_image src=’https://www.softone.se/wp-content/uploads/2019/04/joswe_gunilla_johansson-1-e1555486744751.png’ attachment=’11240′ attachment_size=’full’ align=’center’ styling=’circle’ hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ admin_preview_bg=”][/av_image]
[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=’av-align-top’ space=” margin=’0px’ margin_sync=’true’ padding=’0px’ padding_sync=’true’ border=” border_color=” radius=’0px’ radius_sync=’true’ background_color=” src=” attachment=” attachment_size=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_breaking=” mobile_display=”]
[av_heading heading=’Kundcase: Gunilla Johansson på JoSwe EL ’ tag=’h1′ style=’blockquote modern-quote’ size=” subheading_active=’subheading_below’ subheading_size=’18’ padding=’15’ color=” custom_font=” av-medium-font-size-title=” av-small-font-size-title=” av-mini-font-size-title=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” admin_preview_bg=”]
JoSwe El har försett Gotland med helhetslösningar inom el för såväl privatpersoner som kommuner och statliga verksamheter i över 20 år. Gunilla Johansson är ekonomiansvarig och har hand om personalfrågor för de 20 anställda likaväl som ekonomifrågor för verksamheten som har en årlig omsättning på 30 miljoner.
[/av_heading]
[/av_one_full][av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” admin_preview_bg=”]
Gunilla gick från revisionsbyrån Grant Thornton till det familjeägda företaget JoSwe El 2015. Vid den tidpunkten hade JoSwe El redan börjat arbeta med SoftOne GO Order/mobilorder, Redovisning, Kund- och Leverantörreskontra, Projektredovisning och EDI. Med erfarenhet från andra liknande system sedan tidigare var det inte en stor omställning för Gunilla.
Inom elbranschen är affärssystem likställt med SoftOne. Det är ett helhetssystem som är skräddarsytt för hantverkare och deras branschspecifika behov.
Hur har SoftOne GO förändrat ert sätt att arbeta?
Affärssystem är avgörande i vårt dagliga arbete. När så mycket av arbetet sker digitalt och automatiserat får vi betydligt mycket mer tid och kan ha flera projekt på gång parallellt. Det har gjort att vi kunnat sätta nya, effektivare rutiner i vårt administrativa arbete.
Den största skillnaden för våra elmontörer är helt klart appen. Den förenklar deras arbete enormt. I och med att de alltid har telefonen med sig kan de enkelt och korrekt göra klart arbetsorderna direkt vilket även underlättar för oss på kontoret.
I och med att systemet är molnbaserat behöver vi aldrig tänka på uppdateringar av programvara eller prislistor och inte heller back-up. Systemet är dessutom alltid tillgängligt, var man än befinner sig. Jag har kunnat arbeta från en strand i Thailand likaväl som från kontoret.
Vi uppskattar också miljöaspekten. Vi sparar in på så mycket papper och slipper arkivering och otaliga pärmar då allt ligger lagrat i systemet. Jag har gått från 40 pärmar till två.
När vi stött på problem i systemet har vi fått snabb och professionell hjälp av både vår säljkontakt och supporten.
[/av_textblock]
[av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’Vilka moduler och funktioner i systemet har störst inverkan på ert dagliga arbete?’ color=” style=’blockquote modern-quote’ custom_font=” size=” subheading_active=” subheading_size=’15’ custom_class=” admin_preview_bg=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” av-medium-font-size-title=” av-small-font-size-title=” av-mini-font-size-title=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=”][/av_heading]
[av_iconlist position=’left’ iconlist_styling=” custom_title_size=” custom_content_size=” font_color=” custom_title=” custom_content=” color=” custom_bg=” custom_font=” custom_border=” av-medium-font-size-title=” av-small-font-size-title=” av-mini-font-size-title=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” admin_preview_bg=”]
[av_iconlist_item title=’EDI automatiserar vår arbete’ link=” linktarget=” linkelement=” icon=’ue864′ font=’entypo-fontello’]
EDI är extra värdefullt för oss och besparar oss mycket administration. Våra elmontörer hanterar många artiklar vilket tidigare gjordes manuellt på varje faktura. Nu sker allt automatiskt, såväl på fakturan som i bokföringen.
[/av_iconlist_item]
[av_iconlist_item title=’Tidrapportering är snabb och smidig’ link=” linktarget=” linkelement=” icon=’ue864′ font=’entypo-fontello’]
Samma sak gäller även Tidrapporteringen. Nästa steg för oss är att lägga till Lönehantering och då kommer även den att ske helt automatiskt.
[/av_iconlist_item]
[av_iconlist_item title=’Tolkning av fakturor underlättar mycket’ link=” linktarget=” linkelement=” icon=’ue864′ font=’entypo-fontello’]
Tolkningstjänsten av leverantörsfakturorna är suverän, det finns ingen anledning att inte använda den. Alla fakturor ligger digitalt i datorn. Det betyder att alla kan nå och se dem och man slipper slå in fakturor manuellt och arkivera i pärmar. Att man kan skicka fakturor via e-post är ett stort framsteg för oss, det är så enkelt! Allt blir tillgängligt och samlat på en plats.
[/av_iconlist_item]
[av_iconlist_item title=’Projektstyrning ger ökad kontroll’ link=” linktarget=” linkelement=” icon=’ue864′ font=’entypo-fontello’]
Projekten läggs upp på ett sätt i systemet som garanterar en tillförlitlighet i redovisningen och underlättar i bokslutet.
[/av_iconlist_item]
[av_iconlist_item title=’Appen gör montörernas arbete enkelt’ link=” linktarget=” linkelement=” icon=’ue864′ font=’entypo-fontello’]
Det räcker att man har några få anställda för att man ska ha nytta av appen.
[/av_iconlist_item]
[av_iconlist_item title=’Tidsredovisning och Order ger överblick och kontroll’ link=” linktarget=” linkelement=” icon=’ue864′ font=’entypo-fontello’]
Använder man Tidsredovisningen och bygger på med Order får du en ovärderlig överblick och kontroll över din verksamhet.
[/av_iconlist_item]
[/av_iconlist]