Administrera på kundens tid
Tack vare vår kraftfulla app och vårt ordersystem kan du registrera tid och material under tiden som du arbetar. På detta sätt minimeras risken för svinn samtidigt som ordervärden alltid är uppdaterade. Eftersom registreringen görs direkt så görs administrationen på kundens tid. Det finns även stöd för obligatoriska egenkontroller och underskrifter av utförare och kund innan klarmarkering av order. När ordern klarmarkeras på fältet med korrekt faktureringsunderlag kan ordern faktureras direkt, vilket effektiviserar faktureringsarbetet.
All tidregistrering generar en tidbok som kan bifogas till en faktura. Tidboken är också underlag för Lön, som du antingen kan använda i den integrerade lönehanteringen SoftOne GO Lön eller exportera till annat lönesystem.
Grossistsamarbeten inom EDI
SoftOne samarbetar med de flesta större grossister. Detta för att våra hantverkarkunder ska kunna få följesedeln på materialet direkt in på arbetsordern. Som installatör/entreprenör har du mycket att tjäna på integrationen mot grossister. Du har alla dina grossisters prislistor och rabattbrev i systemet vilket gör att allt du köper får rätt pris automatiskt.
När du hämtar ut material från dina grossister läses det automatiskt in i SoftOne GO som orderrader. Det gör att du kan fakturera snabbare och säkrare. Överblicken ger dig möjlighet att fatta faktabaserade beslut kring dina inköp.
Grossisternas erbjudanden och möjligheter till integration skiljer sig åt, men majoriteten stödjer uppdatering av prislistor, EDI-koppling på orderbekräftelse och leverantörsfaktura och rabattbrev. Vilka grossister vi hanterar och vad de stödjer för integrationer ser du här.