Som Marknadsansvarig på SoftOne Group ansvarar Linda för marknadsföringen inom koncernen, med prioriteringen att stödja tillväxten och försäljningen inom de tre sälj- och konsultbolagen SoftOne Affärssystem, SoftOne HRM-System och SoftOne OY. Linda kommer även att ansvara för att ta vara på den nyligen framtagna varumärkesplattformen samt att stärka kunddialogen i olika kanaler. Linda ingår i ledningsgrupperna för de säljande dotterföretagen och jobbar tätt tillsammans med de tre VD:arna och rapporterar till CEO för koncernen.
Bild: Linda Rehn hälsas välkommen till SoftOne Group av CEO och grundare Håkan Lord.
Linda har bred erfarenhet inom marknadsföring och kommunikation, med en tyngdpunkt på att driva den digitala kommunikationen i olika kanaler. Hon har en bakgrund som Marknadsprojektchef på Stockholmsmässan, Head of Marketing Nordics på SaaS-bolaget Bookatable samt Marknadschef på X-Change. Linda är Fil Mag Företagsekonomi från Linnéuniversitetet.
– Vi vill hälsa Linda varmt välkommen till oss på SoftOne Group. Med de erfarenheter och perspektiv som Linda Rehn har, kommer hon att spela en viktig roll i utvecklingen av en effektiv och stark marknadskommunikation inom koncernen och bidraga till en ökad tillväxt för att nå koncernens höga mål, säger Håkan Lord, CEO och grundare av SoftOne Group.
Om SoftOne Group
SoftOne Group är ett nordiskt bolag som erbjuder SoftOne GO Affärsplattform, med moduler för såväl tid, bemanning, lön och HR som försäljning, ekonomi, projektredovisning och logistik. SoftOne Group har cirka 80 anställda fördelade på kontoren i Stockholm, Helsingfors och Colombo. SoftOne GO är en ledande helhetslösning inom SaaS (Software as a Service). Bland kunderna finns ICA, Axfood, Coop, SGDS-gruppen, Rexel, Elkedjan, Mathem, Tele2, Bauhaus, McDonalds i Finland, Instalco med flera inom främst detaljhandeln, service-och hantverksföretag och redovisningsbyråer.